Eating dust in Monument Valley...

1 oktober 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Ge gaat het ni geloven, maar het was nog maar eens een zalige dag in een schitterend park!  Ook Monument Valley wordt beheerd door de Navajo indianen, dus wij met een gids van hen (met de zeer toepasselijke naam Tony 😏) op pad in een open jeep.  Het was een zeer hobbelig en winderig ritje en het roze stof hangt nog tussen onze tanden maar de views waren weer onbetaalbaar.  Er worden hier niet voor niks veel films en reclamespots opgenomen want Monument Valley is cowboyland ten top.  Het is heilig voor de Navajo's en er hangt een mystiek sfeertje in de lucht, zalig.  We slapen in Bluff, het eerste gat dat ge tegenkomt 60 km verder, in een charmante cabin en een asbak op de veranda (😏).  Rita is het stof van haar lijf aan het weken in de pool en ik zit op de veranda met een wijntje.  Ik voel me echt Calamity Jane, maar dan met een iPad.  Aangezien we al om half 5 zijn opgestaan, gaan we subiet aan ons avondritueel beginnen: rood wijntje in bed met de tv op en een weerzinwekkend aanbod van televangelisten die de goedgelovigen (pun intended) geld uit hun zakken willen trommelen en daar nog in slagen ook nog, duh.  In een notendopke: weer een superdagje in de meest afwisselende roadtrip possible 🤠🍷